24 Ağustos 2019 Cumartesi

ZİHNİ ÇETİNER YAŞAMINI KAYBETTİ...


Zihni Çetiner'le tanışmıştım.
Kısa da bir sohbetimiz olmuştu.
Keşke daha uzun olabilseydi. Tele 1'in haberinde olduğu gibi tarihsel önemi olan bir çok yaşanmışlığı vardı.
Hepsini birebir kendisinden dinlemek isterdim.
Bir gün denk gelirse bunu gerçekleştirebilir umudunu taşıyordum ki şu günlerde fazlasıyla muhatap olduğumuz "ölüm" bu umudumu noktaladı.

Benim de bulunduğum bir WhatsApp grubunda bir çok tanışı var. O yüzden ölümü grupta gündeme geldi.
Cenazesi ile ilgili bilgiler taziye mesajları vs...

Bir de şöyle bir mesaj geldi. Harfiyen aktarıyorum:
"Ben,Zihni Çetinerin cenazesine katılmayacağım gibi,bu guruptanda ayrılıyorum.Kemalist bir düşüncenin temsilcisi ve davadan dönüp,CHP.lileşen bir insanın cenazesi olsa olsa insanı bir biçimde düşünülür."

Doğal olarak ne grubun adını ne de "Davadan dönenin cenazesine gitmem" diyen bu "dava adamının" adını vermeyeceğim.
Kendisine gruptan ayrıldığı ve görebildiğim kadarıyla facebook hesabı da olmadığı için ulaşamıyorum.
Ulaşabilseydim bazı sorularım olacaktı.
Örneğin, "Dava" dediğinin ne olduğunu sormak isterdim.
Ayrıca;
"Devam ettirdiğiniz hangi davanız vardı da; dönenin cenazesine gidilmeyecek, taziye mesajı gönderenlerin bulunduğu gruptan bile ayrılacak kadar önemli ve büyüktü?"
Nasıl bir 'dava' ki bu, koskoca bir hayatı Türkiye halkının mutluluğu için önlerde yürüyerek adamış birine bile "dönek" yaftasını yapıştırabiliyorsunuz? gibi sorularım olurdu.
Acaba kendisi bu "dava" için Zihni Çetiner'de fazla olarak ne yapmış gerçekten merak ediyorum.

Neyse, kendisini davasıyla, sizleri de bir arkadaşının Zihni Çetiner'e veda ettiği satırlarla baş başa bırakayım;
Bir isyanın evladı, bir özgürlük savaşçısı… Eğer kendisi için hiçbir şey istemeden Türkiye halkının mutluluğu için en önde yürüyebilmek bir yaşam biçimi idiyse o delikanlı, “Harbiye’nin bu tempo majörüydü”… Kah Çankaya sırtlarında bir Harbiyeli (21 Mayıs Harekatı) Kah Türkiye’nin zindanlarında… Kah gençliğinde Beyazıt Meydanı’nda bir gençlik lideri… Kah Filistin “El-Saika” saflarında bir kahraman… Kah Tar-İş direnişinde önder… Kah Türkiye bağımsızlık ve demokrasi cephesinde bir mücadele adamı… 77 yaşında hayata gözlerini yumdu… Zihni Çetiner… Kendisi için ona bu şanlı hayatı armağan eden vatanı, ulusu ve insanlık için yaşadı. Elveda dünya dediği gün, “Ben borçlu değilim” diyebilmek bahtiyarlığına erişti.

DÖB’lü arkadaşları adına Mustafa İlker Gürkan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen hakaret içeren yorumlar yazmayın.